Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Guides

Baggrund - Bedre Bundlinje 1.0 og 2.0

Bedre Bundlinje 3.0 udspringer af de to forrige Bedre Bundlinje-projekter og de erfaringer, som er blevet gjort undervejs.

Bedre Bundlinje 1.0 og 2.0 var begge udviklingsprojekter, som havde til formål at nedbringe den barriere, som de danske bygge- og anlægsvirksomheder måtte have for at komme i gang med udviklingen mod en bedre bundlinje.

Det blev gjort ved udvikling og afprøvning af pakkede udviklingsforløb, cases fra deltagende ambassadørvirksomheder, målinger og evaluering, samt netværk og formidling.


Mange fik ny viden

I Bedre Bundlinje 1.0 tog mere end 400 virksomheder imod Dansk Byggeri og 3Fs tilbud om at få mere viden og gode råd til, hvordan man knækker krisen, øger produktiviteten og får en bedre bundlinje.

18 virksomheder deltog desuden i et længerevarende udviklingsforløb i Bedre Bundlinje 2.0. Overskriften for virksomhedernes udviklingsforløb var medarbejderinvolvering og øget medarbejderansvar.

Virksomhederne arbejdede med de tre temaer:
• LEAN i virksomheden/ optimering af flow
• Tillid, samarbejde og arbejdsmiljø
• Service og kundefokus

Der er blevet målt og evalueret på effekter af udviklingsforløbene, og det er erfaringer og viden fra de to foregående Bedre Bundlinje forløb, som danner grundlag for aktiviteterne i Bedre Bundlinje 3.0.

Læs evalueringsrapport fra Bedre Bundlinje 2.0